تاریخ انتشار:

معرفی 10 فیلم انگلیسی برای تقویت زبان

معرفی 10 فیلم انگلیسی برای تقویت زبان

10 فیلم انگلیسی برای تقویت زبان انگلیسی 

در دنیای پرشتاب و تکنولوژیک امروزی، مردم از پیشینه‌ها، قومیت‌ها و زبان‌های مختلف بیش از هر زمان دیگری در حال تعامل هستند. آنچه در گذشته هفته‌ها طول می‌کشید تا از طریق نامه به دست افراد برسد، اکنون در عرض چند دقیقه از طریق یک پیام متنی انجام می‌شود.

این بدان معناست که اگر می‌خواهید با دنیای امروز همراه باشید، یادگیری یک زبان دیگر می‌تواند اولین قدم عالی باشد. یادگیری زبان دوم نه تنها می‌تواند مزایای شخصی زیادی در زندگی شما داشته باشد، بلکه می‌تواند تأثیر عمیقی بر روابط شما با افراد اطرافتان داشته باشد. 
شکی در این نیست: اگر می خواهید سبک زندگی آگاهانه، فرهنگی و نوع دوستانه تری داشته باشید، یادگیری زبان دیگری مزایای بزرگی در انتظار شماست.
فیلمها منبع سرگرمی هستند، اما در شرایط مناسب می‌توانند یک ابزار آموزشی عالی نیز باشند. و بنابراین، ما لیستی از 10 فیلم شگفت انگیز برای یادگیری زبان انگلیسی را برای شما آورده‌ایم.
کودک چگونه زبان یاد می‌گیرد؟ با مشاهده و تقلید از دیگران. همین امر برای بزرگسالان نیز صادق است، اگرچه این روند به این سادگی‌هم نیست.
در این عصر دیجیتال، یادگیری یک زبان جدید می‌تواند فرصت‌های کاری بهتری برای افراد فراهم کند، یادگیری زبان جدید مهارت‌های ارتباطی را بهبود می‌بخشد. زبان انگلیسی به عنوان یک زبان جهانی، بالاترین ارزش را دارد و یادگیری زبان انگلیسی با تماشای فیلم امکان پذیر است.

چگونه فیلم‌های انگلیسی زبان می‌توانند به من در یادگیری کمک کنند؟

یادگیری از طریق فیلم می‌تواند راهی لذت بخش و موثر برای یادگیری زبان انگلیسی باشد و به تلفظ، مکالمه انگلیسی و گفتار محاوره‌ای ("عامیانه") کمک کند. همچنین می‌تواند راهی عالی برای درک فرهنگ‌های مختلف کشورهای انگلیسی زبان باشد.
تقویت زبان انگلیسی با فیلم روش‌ موثرتری است برای روان صحبت کردن نسبت به خود کلاس. 
زمینه فیلم همچنین می‌تواند به شما کمک کند تا کلمات را به خاطر بسپارید. همچنین، فیلم‌های انگلیسی زبان شما را با لهجه‌های مختلف انگلیسی از جمله استرالیایی، بریتانیایی و آمریکایی آشنا می‌کنند.
هنگامی که به دنبال فیلم‌هایی برای یادگیری زبان انگلیسی هستید، بهترین کاری که می‌توانید انجام دهید این است که ژانری را انتخاب کنید که به آن علاقه دارید. فیلم‌هایی که هیجان انگیز یا تفکر برانگیز هستند بیشتر توجه شما را جلب می‌کنند.
اگر مطمئن نیستید از کجا شروع کنید، IMDb (پایگاه داده فیلم های اینترنتی) سایت اصلی برای فیلم است. پس از انتخاب خود، فیلم را با زیرنویس انگلیسی تماشا کنید.
اگر دنبال برخی از توصیه‌های فیلم هستید، در لیست زیر بهترین فیلم برای تقویت زبان انگلیسی با دقت و نظر معلم های زبان انتخاب شده که می‌توانید با دیدن آنها تمرین یادگیری خود را شروع کنید.

Toy Story

فیلم‌های انیمیشن عموماً کودکان را هدف قرار می‌دهند بنابراین زبانی ساده دارند و  فیلم‌های انیمیشنی سرگرم‌کننده و خانوادگی هستند، داستان‌ها و دیالوگ‌های ساده‌ای نیز دارند که به راحتی برای همه قابل درک است.

و بهترینهای این ژانر متعلق به دیزنی و پیکسار است. اگر به دنبال یک فیلم انیمیشن خوب برای شروع هستید، داستان اسباب بازی را امتحان کنید. این فیلم به زندگی مخفیانه اسباب‌بازی‌های کودکان می‌پردازد که وقتی از آنها استفاده نمی‌شود، به ماجراجویی‌های خودشان دست می‌زنند.
داستان اسباب‌بازی موفقیت بزرگی از نظر منتقدان و تجاری بود و به طور گسترده به عنوان یکی از بهترین انیمیشن‌ها شناخته می‌شود.

 The Avengers

فیلم‌های ابرقهرمانی امروزه محبوبیت زیادی دارند و در سراسر جهان محبوب هستند. و مانند فیلم‌های انیمیشن، فیلمسازان دیالوگ‌ها و منابعی را انتخاب می‌کنند که برای همه، صرف نظر از نژاد، فرهنگ یا زبان، به راحتی قابل درک باشد.

فیلم‌های ابرقهرمانی به دهه 1960 بازمی‌گردند، در این فیلم‌ها بازیگران متعددی با پیشینه و لهجه‌های مختلف حضور دارند که می‌تواند بسیار آموزنده باشد.


Before Sunrise

قبل از طلوع آفتاب یک فیلم عاشقانه دیالوگ محور است که در طول یک عصر سرنوشت ساز در وین اتفاق میافتد. ریچارد لینکلیتر فیلم Before Sunrise و دو دنباله بعدی آن را کارگردانی کرد.
فیلم قبل از طلوع خورشید حول محور دو غریبه می‌چرخد که در قطاری در اروپا با هم آشنا می‌شوند و بلافاصله ارتباط عمیقی برقرار می‌کنند. این فیلم دارای مکالمات متعدد و متفکرانه‌ای است که قطعا برای افرادی که به دنبال یادگیری زبان انگلیسی هستند مفید خواهد بود.


Thank You for Smoking

طنز یکی از بهترین راه‌ها برای نشان دادن تسلط بر هر زبانی است و متشکرم برای سیگار کشیدن بدون شک بهترین فیلم طنز مدرن در هالیوود است.
متشکرم برای سیگار کشیدن روی یک لابی برای Big Tobacco متمرکز است که تنها کارش متقاعد کردن همه است که تنباکو مضر نیست و باید حتی بیشتر مصرف شود. جالب اینجاست که این فیلم حتی یک شات از یک سیگار هم ندارد.
متشکرم برای سیگار کشیدن می‌تواند کلمات زیادی در خصوص ریاکاری در سیاست و رسانه‌ها و تاکتیک‌هایی برای فریب دادن مردم استفاده می‌کنند، بیاموزد.

Gosford Park

پارک گسفورد (به انگلیسی: Gosford Park) یک فیلم معمایی دوره‌ای به کارگردانی رابرت آلتمن و نویسندگی جولیان فلوز است. داستان فیلم درباره گروهی از بریتانیایی های ثروتمند و خدمتکاران آنها است که پس از یک مهمانی شام درگیر تحقیقات قتل می‌شوند.
گاسفورد پارک برنده جایزه اسکار بهترین فیلمنامه شد و به طور گسترده به عنوان یکی از بهترین فیلم‌های قرن بیست و یکم شناخته می‌شود.

 12Angry Men

12 مرد خشمگین یک فیلم ضروری است که هر فردی باید حداقل یک بار در زندگی خود آن را تماشا کند. این فیلم سیدنی لومت در اتاقی اتفاق می‌افتد که در آن 12 هیئت منصفه درباره محکومیت یا تبرئه یک نوجوان متهم به قتل بحث می‌کنند.
12 مرد خشمگین فیلمی شگفت انگیز است که به مسائل نژادپرستی و کلیشه‌ای می‌پردازد و از آنجایی که تمام شخصیت‌های فیلم بی‌نام می‌مانند، بینندگان می‌توانند جنبه‌هایی از شخصیت خود را در آنها ببینند. 12 مرد خشمگین یک فیلم دیالوگ محور است، بنابراین باید کمی توجه کنید، اما درک آن بسیار آسان است.

The King’s Speech

گفتار پادشاه احتمالاً برای کسانی که دارای اضطراب اجتماعی یا اختلالات گفتاری هستند مانند یک فیلم ترسناک خواهد بود. این فیلم بر اساس داستان واقعی جورج ششم پادشاه انگلستان است که در طول زندگی خود از مشکل لکنت زبان رنج می‌برد.
سخنرانی پادشاه درست قبل از جنگ جهانی دوم اتفاق می افتد و شاهزاده آلبرت (بعداً جرج ششم) در همان زمان به تاج و تخت نشست. آلبرت برای اینکه رهبر خوبی باشد و الهام بخش کشورش باشد، تصمیم می‌گیرد با کمک یک گفتاردرمانگر عجیب و غریب بر رنج خود غلبه کند.

 The King’s Speech یک فیلم عالی برای یادگیری بوده و دارای چندین ترفند برای صحبت کردن در جمع و بهبود زبان انگلیسی است. The King’s Speech برنده اسکار بهترین فیلم و بهترین بازیگر مرد نیز شد.

Jurassic Park

پارک ژوراسیک استیون اسپیلبرگ یکی دیگر از فیلم‌های  ضروری برای همه است. این فیلم موضوعات علمی و اصطلاحات تخصصی را با زبانی ساده توضیح می‌دهد و فیلمی مناسب برای همه گروه‌های سنی است. اگر به دنبال دیالوگ انگلیسی عالی و همچنین اکشن حماسی هستید، پارک ژوراسیک باید در لیست تماشای شما باشد.

 Pulp Fiction

وقتی صحبت از دیالوگ‌ها می‌شود، کوئنتین تارانتینو یکی از بهترین نویسندگانی است که در هالیوود کار می‌کند. تارانتینو همچنین کارگردانی ماهر است که شاید بهترین اثرش Pulp Fiction باشد.
پالپ فیکشن از چهار روایت به هم پیوسته تشکیل شده است و دارای دیالوگ‌هایی غنی است، برای همه مناسب نیست. پالپ فیکشن دارای ابتذال و خشونت است، اما بدون توجه به آن فیلمی برجسته برای یادگیری زبان انگلیسی است.

The Social Network

شبکه اجتماعی یکی از بهترین فیلم‌های قرن است. شبکه اجتماعی به نویسندگی آرون سورکین و کارگردانی دیوید فینچر، داستان ایجاد فیس بوک و شکایت‌های علیه مارک زاکربرگ، را روایت می‌کند.
شبکه اجتماعی فیلمی است که توجه کامل بیننده را می‌طلبد. لغاتی که می‌توانید از این فیلم بیاموزید فوق العاده بوده و کاربردی می‌باشد. 


The Shawshank Redemption

The Shawshank Redemption که یکی از بهترین فیلم‌های انگلیسی تمام دوران محسوب می‌شود شاید بهترین باشد. فیلمی طولانی است، اما اگر در حال یادگیری زبان انگلیسی هستید و می‌خواهید از یک سبک کلاسیک پیروی کنید، این فیلم پیشنهاد می‌شود. داستان فیلم روایتی از دو مرد زندانی بوده که سال‌های گذراندن آن‌ها در یک زندان آمریکایی و شیوه‌های برخورد آنها با زندگی عذاب‌آورشان را دنبال می‌کند.
The Shawshank Redemption یک فیلم بسیار احساسی است، برای افراد علاقمند به زبان این فیلم بسیار مناسب است و صرف نظر از این موضوع، رستگاری در شاوشنگ فیلمی است که همه انگلیسی زبانان روزی باید آن را ببینند.


مزایای تماشای فیلم برای یادگیری زبان چیست؟

استفاده از فیلم به عنوان ابزاری برای یادگیری زبان مزایای متعددی دارد، از جمله:
غوطه وری: تماشای فیلم به زبان خارجی میتواند به شما کمک کند تا در زبان غوطه ور شوید و به شما امکان می‌دهد مهارت‌های شنیداری و درک مطلب را تمرین کنید.
زمینه: فیلم‌ها زمینه واقعی زندگی را برای یادگیری زبان فراهم می‌کنند و به زبان‌آموزان کمک می‌کنند تا بفهمند چگونه کلمات و عبارات در موقعیت‌های مختلف استفاده می‌شوند.
گسترش واژگان: با تماشای فیلم، می‌توانید واژگان جدید و عبارات رایج در متن را یاد بگیرید، و به یاد آوردن استفاده از کلمات در آینده آسان تر می‌شود.
درک فرهنگی: فیلم‌ها دریچه‌ای به فرهنگ، تاریخ و آداب و رسوم یک کشور خارجی ارائه می‌دهند و به شما امکان می‌دهند درک عمیق‌تری از مردم و زبان آنها به دست آورید.
سرگرمی و لذت: تماشای فیلم یک راه لذت بخش و سرگرم کننده برای یادگیری یک زبان جدید است، به خصوص اگر از قبل طرفدار فیلم باشید. شما حتی بدون اینکه متوجه شوید، یاد خواهید گرفت، و باعث می‌شود انگیزه خود را حفظ کنید و در فرآیند یادگیری مشارکت داشته باشید.
این سایت رو با هدف تسهیل روابط بین معلم و شاگرد درستش کردم ، نرم افزار خواندم و به خاطر پیشرفت خودم و سایت، mba هم خواندم ولی تجربه روابط دوستانه با استاد و شاگردهای سایت خیلی درس های بزرگتری بهم داد، همیشه در حال یادگیری ام با شما
نظرات
ثبت نظر جدید
هنوز نظری ثبت نشده است.
تماس با ما
تماس از طریق تلگرام
استاد سلام
Ostad salam online school

می خوام از کارهای مهم استادسلام با خبر بشم

اگر «بله» را انتخاب می‌کنید بعد از آن دکمه Allow را هم بزنید.