تاریخ انتشار:

نظر متخصصین استاد سلام درباره کنکور ۱۴۰۲

نظر متخصصین استاد سلام درباره کنکور ۱۴۰۲
در کانال سایت، از استادها خواسته‌ایم که نظرشان را درباره کنکور 1402 در تیرماه برایمان بفرستند، امیدواریم شما هم نظرتون رو زیر این خبر برامون بفرستید.

امیر حسین یاراحمدی هستم دبیر ادبیات قبل از هر چیز بهتره کنکور تیر ۱۴۰۲ رو با کنکور دیماه سال پیش مقایسه کنیم:
  • در درس ادبیات می‌شود گفت در کنکور تیرماه ۱۴۰۲، تا 40 درصد دشوار‌تر از دیماه طرح شد، البته نه از جهت دشوار بودن بلکه از لحاظ غیر استاندارد بودن در بخش تاریخ ادبیات و سبک‌شناسی سوالات متوسط روبه‌بالا بود، یک داوطلب آماده، توان پاسخگویی به حداقل 7 سوال رو می‌تونست داشته باشه بخش آرایه‌های ادبی سوالات هم غیر‌استاندارد و هم سخت بود. در بخش عروض و قافیه، سوالات قافیه به نسبت دشوار اما قابل پاسخگویی در زمان کم بود، اما وزن و اختیارات شاعری کاملا وقت‌گیر، غیر استاندار و سخت بود.
  • بخش قلمرو ادبی متوسط (بیشتر داوطلب‌ها کامل پاسخ دادند) اما کل کنکور۱۴۰۲  طبق نظر‌سنجی از داوطلب‌ها در همه رشته‌ها به نسبت کنکور تیرماه 1402 سخت و دشوار بود اما مساله اصلی کمبود وقت بود، طبق تصمیم‌گیری‌های امسال که در زمان دفترچه‌ها تغییراتی ایجاد شد، برای خیلی از داوطلب‌ها، وقت کم باعث شد به همه‌ی سوالات پاسخ ندهند، با اینکه توان پاسخگویی رو داشتند.

تصمیمات آنی سازمان سنجش در کنکور 1402

  • حذف عمومی‌ها: تاثیر قطعی سوابق تحصیلی و برگشت کنکور به حالت اول برای 1403 اینکه عمومی‌ها حذف شدن چون شمشیر دو پهلو هم مانع بود هم راه! اما اگر به سبب حذف عمومی‌ها، سوالات دروس تخصصی سخت تر طرح شود و وقت کمتری به آن اختصاص یابد، تامل مسئولین و تجدید نظر آنها را می طلبد.

امنیت آزمون تیر 1402 

امسال با اینکه به ظاهر خیلی امنیت آزمون بالا بود اما باز هم شاهد تقلب و تخلف بودیم! به ویژه در کنکور ۱۴۰۲ رشته ریاضی 

کم شدن رشته های ریاضی و تجربی و افزایش داوطلب انسانی 

داوطلبان کنکور رشته ریاضی و تجربی کمتر شده و داوطلبان رشته انسانی بیشتر، این مسئله که دانشگاه تربیت معلم یک نوع بازار کار تضمینی را داراست همه را به سوی خود کشانده، به ویژه در رشته‌ی انسانی، کم بودن داوطلب در رشته ریاضی باعث بروز مشکلاتی چون پایین آمدن سطح کیفی رشته‌های مهندسی و ... می شود و همچنین بالا بودن داوطلب انسانی سبب افزایش بیکاری در دانشجویان خواهد شد، چون هر ساله 10 تا 14 هزار نفر در رشته انسانی به دانشگاه تربیت معلم ورود می‌کنند.
امیدواریم تمام عزیرانی که تلاش کردند به نتیجه عالی و دلخواه برسند و با متقلبین و متخلفین برخورد شود و کنکور سال آینده با تصمیم‌های بهتری برگزار شود.


نظر استاد پیام قرنی درباره کنکور 1402
پیام قرنی هستم و 10 سال هست که معلم خصوصی فیزیک هستم و برای بچه‌های دبیرستان و کنکور تدریس می‌کنم. در رابطه با کنکور امسال و سال‌های قبل میخوام صحبت کنم که مطمئنم بسیار راهنمای خوبی برای دانش‌آموزانی که قصد دارند در کنکور موفق باشند خواهد بود. 
در شرایط کنونی، برای موفق شدن، قبل از هر چیزی نیاز به آگاهی دارید. رویا فروشی چیزی هست که در دو سه سال اخیر خیلی بیشتر از قبل بین مافیاهای کنکور که اصلا ظاهر مافیایی ندارند رواج پیدا کرده. 
اما رویا فروشی مافیاهای کنکور رو بشناسید. 
🔴 در طول سال با تولید محتوی در حال جذب دانش آموزان (خیلی هم خوب) 
🔴 در دوره جمعبندی قول 40 الی 50 درصد فقط با حل 100 تست رو دادن!! (هدف آخرین فروش به دانش آموزان سال جاری) 
🔴 بعد از کنکور نشان دادن تطابق 100 درصدی سوالات کنکور با جزوه! دقیق مشخص میکنن کدوم سوال کنکور با کدوم سوال جزوه یکی بوده! (هدف شکار دانش آموزان سال آینده) 
🟢 برای دانش آموزها و خانواده‌ها تشخیص اینکه این سوال کنکور با فلان سوال جزوه واقعا یکی هست سخته، ولی برای یک مدرس کار ساده‌ای هست و این تطابق یک بزرگ‌سازی بزرگ هست! 
 واقعیت فیزیک کنکور اینگونه هست: با نگاه هر ساله به کنکور میبینم که سوالات فیزیک به این چند دسته تقسیم میشوند: 
✅ سوالاتی که در حد کتاب درسی هستند، که با مطالعه درست کتاب درسی و داشتن توانایی‌های لازم حل میشن. 
✅ سوالاتی که متوسط هستند و با تست‌زنی توانایی حل اونها بدست می‌آید. 
✅ سوالاتی که سخت هستند و توانایی‌های بالایی برای حل اونها نیاز هست. امسال هم به همین صورت بود. 


توصیه من به دانش‌آموزان کنکوری 1402 
لطفا آگاهی خودتون رو بالا ببرید تا توسط این سیستم های مافیای شکار نشید. در نهایت مهارت های شما باید افزایش پیدا کند تا به نتیجه برسید. به پیشرفت پله پله خود راضی باشید. در نهایت هم اگر به سوالات کتاب مسلط باشید توانایی پاسخگویی به حداقل 30 درصد با ارزش سوالات رو دارید. موفقیت در خارج شما نمیتواند رخ دهد، هر موفقیتی قرار باشد رخ دهد، در درون شما اتفاق خواهد افتاد. 

توصیه همیشگی استاد سلام : با معلم های خوب سایت در مسیر تدریس خصوصی بمانید و از راهنمایی یک منتور با تجربه استفاده کنید.
این سایت رو با هدف تسهیل روابط بین معلم و شاگرد درستش کردم ، نرم افزار خواندم و به خاطر پیشرفت خودم و سایت، mba هم خواندم ولی تجربه روابط دوستانه با استاد و شاگردهای سایت خیلی درس های بزرگتری بهم داد، همیشه در حال یادگیری ام با شما
نظرات
ثبت نظر جدید
  • فاطمه  چگینی
    فاطمه چگینی
    به نظرم آموزشگاه فرزانه بیست جز بهترین آموزشگاه های کرج هستش
    1402/05/03 17:36
تماس با ما
تماس از طریق تلگرام
استاد سلام
Ostad salam online school

می خوام از کارهای مهم استادسلام با خبر بشم

اگر «بله» را انتخاب می‌کنید بعد از آن دکمه Allow را هم بزنید.