تاریخ انتشار:

چگونه در کنکور ریاضی درصد بالا بزنیم؟

چگونه در کنکور ریاضی درصد بالا بزنیم؟

چگونه در کنکور ریاضی درصد بالا بزنیم؟

کنکور یک رویداد پرمخاطره برای دانش آموزان و معلمان است و ما می‌خواهیم دانش‌آموزان ما بهترین بازدهی را داشته باشند و در عین حال، دانش‌آموزان ما می‌خواهند بهترین خود را به ما نشان دهند. یکی دیگر از عواملی که باید به خاطر بسپاریم این است که نتایج کنکور برای دانش‌آموزان مهم بوده زیرا در شغل آن‌ها را در آینده تاثیر خواهد داشت.

درس ریاضی از دروسی بوده که تاثیر فراوانی در کنکور دارد. اگر شما از افرادی هستید که با این درس مشکل دارید و تست زنی درس ریاضی برای شما دشوار است، می‌توانید از مدرسین کنکور ریاضی کمک بگیرید. افزایش قدرت تست زدن در ریاضی با کلاس خصوصی ریاضی در سایت استاد سلام امکان پذیر است. کلاس خصوصی ریاضی کنکور پر طرفدار بوده و افراد زیادی متقاضی این کلاس‌ها به دلیل نتیجه سریع و خوب آن هستند.  معلم ریاضی در مدرسه باتوجه به تعداد بالای دانش‌آموزان در یک کلاس ممکن است بازخورد کافی را نداشته و دانش‌آموز و والدین آن‌ها را به سمت کلاس‌‌های کنکور و تست ریاضی بکشاند. 

آموزش مفهومی ریاضی کنکور در سایت استاد سلام انجام می‌شود. سایت استاد سلام با برقراری دوره‌های تست زنی و کلاس‌های خصوصی ریاضی کنکور به کمک دانش‌آموزان آمده است با رزرو معلم خصوصی در سایت استاد سلام شما ‌می‌توانید درصد مناسبی در کنکور کسب کنید. 

اساتید خصوصی کنکور ریاضی شما را با تست‌های کنکور سال قبل آشنا کرده و این موضوع تاثیر شایانی در کسب درصد در درس ریاضی بالا دارد. در کنار معلم خصوصی به کارگیری تکنیک‎‌های لازم مفید خواهد بود. در این راستا چند تکنیک برای تست زدن در کنکور جهت کسب درصد بالا معرفی می‌گردد. اگر در حال آماده شدن برای ورود به دانشگاه هستید، بدون شک با تست ریاضی مواجه شده‌اید، یادگیری برخی از استراتژی‌های تست زدن بسیار مفید خواهد بود.

برخی از بهترین روش‌ها برای کسب درصد بالا در ریاضی کنکور به شرح زیر است:


کل سوال را بخوانید.

قبل از نگاه کردن به گزینه‌های پاسخ، سوال را به طور کامل بخوانید. دانش‌آموزان اغلب فکر می‌کنند قبل از خواندن کامل سوال پاسخ آن را می‌دانند و مستقیماً به منطقی‌ترین پاسخ جواب می‌دهند.  این یک اشتباه بزرگ است و می‌تواند در تست ریاضی برای دانش‌آموز گران تمام شود. قبل از بررسی گزینه های پاسخ، هر سوال را به طور کامل بخوانید.

ابتدا در ذهن خود به آن پاسخ دهید.

پس از خواندن یک سوال، قبل از بررسی گزینه‌های پاسخ، در ذهن خود به آن پاسخ دهید. این به شما کمک می‌کند پاسخ صحیح را بهتر پیدا کنید.

پاسخ‌های اشتباه را حذف کنید.

قبل از انتخاب پاسخی که فکر می‌کنید صحیح است، گزینه‌هایی را که 100 درصد مطمئن هستید نادرست هستند، حذف کنید. حتی زمانی که فکر می‌کنید پاسخ درست را می‌دانید، ابتدا از حذف پاسخ‌هایی که می‌دانید نادرست هستند، مطمئن شوید. گرچه به توصیه معلم در تدریس خصوصی ریاضی کنکور می دانید که باید مدیریت زمان را نیز در نظر بگیرید. 

بهترین پاسخ را انتخاب کنید.

مهم است که بهترین پاسخ را برای تست ریاضی انتخاب کنید، نه فقط پاسخی که درست به نظر می‌رسد. اغلب بسیاری از پاسخ‌ها صحیح به نظر می‌رسند، اما معمولاً بهترین پاسخ برای سؤالی که در کنکور آمده است وجود دارد.

هر گزینه پاسخ را بخوانید.

قبل از انتخاب پاسخ نهایی، هر گزینه پاسخ را بخوانید. این ممکن است برای برخی بی‌معنا به نظر برسد، اما اشتباه رایجی است که دانش‌آموزان مرتکب می‌شوند.

 همانطور که در بخش قبل اشاره کردیم، معمولا بهترین پاسخ برای هر تست ریاضی وجود دارد. اگر به سرعت فرض کنید که پاسخ صحیح را می‌دانید، بدون اینکه ابتدا همه گزینه‌های پاسخ را بخوانید، ممکن است در نهایت پاسخ صحیح را انتخاب نکنید.

ابتدا به سوالاتی که می‌دانید پاسخ دهید.

اگر در پاسخ دادن به سؤالی مشکل دارید، ابتدا سوالاتی که به طور کامل بلد هستید را پاسخ دهید سپس به سوالاتی که پاسخ ندادید رسیدگی کنید. گاهی اوقات پاسخ دادن به سؤالات ساده تر می‌تواند به شما بینشی برای پاسخ به سؤالات چالش برانگیزتر ارائه دهد.

معمولاً بهتر است به اولین انتخاب خود پایبند باشید - اما نه همیشه.

بهتر است پس از خواندن سوال به پاسخی که ابتدا انتخاب کردید بمانید. معمولاً این که دائماً خودتان را حدس بزنید و پاسخ خود را تغییر دهید، نتیجه معکوس دارد. با این حال، این بدان معنا نیست که اولین پاسخ شما لزوماً پاسخ صحیح است.

"همه موارد بالا" و "هیچ یک از موارد بالا"

وقتی با گزینه‌های پاسخ «همه موارد» و یا «هیچ‌کدام» مواجه شدید، اگر مطمئن هستید که یکی از پاسخ‌های ارائه‌شده نادرست است، «همه موارد بالا» را انتخاب نکنید. اگر مطمئن هستید که حداقل یکی از گزینه‌های پاسخ درست است. همین امر برای گزینه «هیچ‌کدام» صدق می‌کند. به این نوع سوالات دقت لازم را داشته باشید. 

مراقب ساعت باشید

بخشی از تست زدن این است که اطمینان حاصل کنید که می‌توانید در زمان تعیین شده به سوالات پاسخ دهید. اگر زمان زیادی را صرف سؤالات کنید، زمان شما به پایان میرسد. تمام نکات بالا کمک خواهند کرد، عمدتاً ابتدا روی سؤالات آسان تمرکز کنید اشکالی ندارد که در نیمه دوم کنکور به سؤالات بازگردید. هنر مدیریت زمان را تمرین کنید و با این کار در کمترین زمان یک متخصص تست زنی در درس ریاضی خواهید بود.

برای مدیریت زمان بهتر همانطور که قبلا هم اشاره شد با قسمتی شروع کنید که بیشتر به آن اطمینان دارید. شروع کردن با تست‌هایی که درک خوبی از آن دارید نه تنها اعتماد به نفس شما را افزایش می‌دهد، بلکه احتمالاً می‌توانید به سؤالات سریع‌تر پاسخ دهید. به‌علاوه، اگر با سخت‌ترین سؤال‌ها شروع کنید، ممکن است وقتتان تمام شود. بنابراین ممکن است نکاتی را در مورد سؤالات از دست بدهید که اگر ابتدا آن‌ها را انجام می‌دادید قطعاً به درستی پاسخ می‌دادید.

تست‌های تمرینی انجام دهید.

از معلم خود بخواهید آزمون تمرینی داشته باشید هرچه تجربه بیشتری در حل مسئله و تست ریاضی داشته باشید در روز کنکور آمادگی بیشتری خواهید داشت. حتی تمرین‌های کوتاه هم می‌تواند راه زیادی را برای شما رقم بزند!



تکنیک‌های سریع زیر برای پاسخ به سوال چگونه ریاضی را 100 بزنیم؟ به کار ببرید:

  • به دنبال کلمات و اعداد سرنخ بگردید.
  • اگر دو پاسخ مخالف هم باشند، احتمالاً یکی از این گزینه‌ها درست است.
  • به دنبال سرنخ های دستوری بین سوال و گزینهها باشید. به عنوان مثال، سؤال و پاسخ صحیح اغلب دارای افعال هم زمان هستند و دارای اسم و افعال موافق هستند.
  • پیش بینی کنید زیرا ذهن شما معمولاً بلافاصله پس از خواندن سؤال و هضم محتوای آن بیشترین تمرکز را دارد. در این مرحله سعی کنید پاسخ صحیح را پیش بینی کنید. 
  • به یاد داشته باشید که تمام اطلاعات موجود در سوال مهم و قابل توجه هستند و ممکن است برای تعیین پاسخ صحیح مورد نیاز باشد اما باد این نکته دقت کرد که برخی مواقع اطلاعات اضافی برای پرت کردن حواس شما طراحی شده‌اند.
  • اگر به نظر می‌رسد که دو موضوع نامرتبط در سؤال مورد بحث قرار گرفته است، هیچ کدام را نادیده نگیرید. اگر ابتدا رابطه بین موضوعات را مشخص کنید، بهتر می‌توانید به سوال پاسخ صحیح دهید. 
  • زمان زیادی را برای سوالاتی که خیلی سخت یا دشوار به نظر می‌رسند تلف نکنید. سعی کنید پاسخ های نادرست آشکار را شناسایی کنید.
  • طوفان فکری برای هر انتخاب داشته باشید. شما می‌توانید به طور مستقل هر گزینه را جدا بررسی کنید. وقتی به طور سیستماتیک هر پاسخ را مرور می‌کنید، اغلب می‌توانید چیزهایی را کشف کنید که ممکن است فقط با اسکن پاسخ‌ها نادیده گرفته باشید. 
  • سرنخ‌های متنی را دست کم نگیرد. متن سوال را جستجو کرده و درک کنید. ممکن است بیش از یک پاسخ درست به نظر برسد، اما یکی بهتر با زمینه مطابقت دارد. به عبارات و نحوه بیان آن دقت کنید. از پاسخ‌هایی که کلمه به کلمه بخشی از سوال را تکرار می‌کنند آگاه باشید. 

این سایت رو با هدف تسهیل روابط بین معلم و شاگرد درستش کردم ، نرم افزار خواندم و به خاطر پیشرفت خودم و سایت، mba هم خواندم ولی تجربه روابط دوستانه با استاد و شاگردهای سایت خیلی درس های بزرگتری بهم داد، همیشه در حال یادگیری ام با شما
نظرات
ثبت نظر جدید
هنوز نظری ثبت نشده است.
تماس با ما
تماس از طریق تلگرام
استاد سلام
Ostad salam online school

می خوام از کارهای مهم استادسلام با خبر بشم

اگر «بله» را انتخاب می‌کنید بعد از آن دکمه Allow را هم بزنید.