تاریخ انتشار:

کلید سوالات کنکور برای رشته های مختلف

کلید سوالات کنکور برای رشته های مختلف
کنکور هم با همه بالا و پایین هاش بالاخره تمام شد . با وجود کرونا برگزار شد. در بسیاری از مراکز پروتکل های بهداشتی به نحو احسن اجرا شد و در بعضی دیگر اصلا رعایت نشده بود. پس از کنکور اعلام شد که دانش آموزی خودکشی کرده و بسیاری از ماها که دیگر پا به سن گذاشته ایم غمگین شدیم که این همه جدال برای چه!!!
کنکور در ایران همیشه دغدغه دانش آموزان بوده و هست. پیشتر, از سال های اول دبیرستان دانش آموزان وارد این چالش می شدند و 4 سال با آن درگیر بودند. هر سال یک بیانه صادر می شد و نحوه محاسبه تراز و رتبه اعلام می شد اما باز همانی برگزار می شد که بود. اما امروزه از دوران ابتدایی خانواده فرزندان خود را درگیر کنکور می کنند و با نوشتن کلاس های مختلف دانش آموزان را برای این برهه از زندگی آماده می کنند و به خیال خودشان کار درستی است اما اگر واقع بین باشیم این امر بسیار مخرب است. جدا از سیستم آموزشی که به هر حال اینطور رقم خورده, فرزندانمان نیاز به کسب مهرات هم دارند. مهارت ها و هنرهایی که چه بسا می توانند بیشتر کارآیی داشته باشند.
کافیست به این درک برسیم که دانشگاه رفتن برای کسب سواد اجتماعی و شعور اجتماعی لازم است اما بدون مدرک دانشگاهی هم می توان زندگی کرد و می توان بسیار هم موفق بود.



یادم می آید معلم خصوصی ریاضی که پس از کنکور دانش آموزان خود را مخاطب قرار داده بود و نوشته بود:
دانش آموزان عزیزم 
از اینکه یک سال تمام سخت گیرانه وقتتان را با مشتی فرمول و تکنیک که فقط تا ظهر روز کنکور همراه شما بودند (تازه اگر بودند) تلف کردم از شما معذرت می خواهم. 
از اینکه سر کلاس من, شما مجبور به یاد گرفتن چیزهایی بودید که فقط به درد یک مبارزه 4 ساعته میخوردند از شما معذرت می خواهم.
از شما معذرت می خواهم از اینکه در جواب اظهار لطف پدرها و مادرهایتان بابت کسب نمره خوب در ریاضیات باید لبخند میزدم.
شما نمیدانید اما حتی خانواده هایتان هم از من توقعی جز یک درصد خوب نداشتند. انگار که کنکور آخرین روز دنیا بوده و شما بعد از آن زندگی نمیخواهید, آرامش نمیخواهید و به هیچ مهارتی برای زندگی موفق احتیاج ندارید.
اینکه در کلاس درس هم فرصت نداشتم تا از زندگی آرام برایتان بگویم از شما معذرت میخواهم. از اینکه به جای زیبایی های هستی ناچار بودم شما را مجبور به یاد گرفتن کلک هایی کنم که تنها خاصیتش این بود که یک سوال سخت ریاضی را در چند ثانیه پاسخ دهید از شما معذرت می خواهم.
شما نمیدانید اما در تمام آن لحظات که بخواهید همه مسائل زندگی را از راه میان بر با کلک حل کنید از اینکه سر کلاسم شما را برای زندگی آماده نکردم از شما معذرت می خواهم.شما نمیدانید اما قرار است در ادامه تاریخ آدمیزاد از این هم تنهاتر شود و من فرصت نداشتم که سر کلاس درس هیچ چیز از آن را برایتان بگویم. از اینکه وقت نشد تا با هم در مورد آن حرف بزنیم که آدمها در برابر زندگی هم مسئولند از شما معذرت می خواهم.
و در آخر نشد که برایتان بگویم اگر هرکس اطراف خود را آباد کند همه جا بهشت می شود. شما نمیدانید اما هر اشتباهی با ببخشید رفع و رجوع نمی شود.
از اینکه نشد با هم کتاب خواندن و فیلم دیدن و فکر کردن را تمرین کنیم از شما معذرت می خواهم. 
از اینکه نشد در مورد اعتماد کردن به خداوند و دست او را رها نکردن و اینکه چطور دور پدر و مادر خود بگردیم؟ با هم حرف بزنیم از شما معذرت میخواهم و در آخر از اینکه با این همه کاستی موفق می شوید ممنونم
آرزومند فردایی بهتر..... احسان ابراهیمی مدرس ریاضی
به هر حال کنکور و یا بهتر بگوییم غول کنکور با همه پستی ها و بلندی هایش همچنان هست و بهتر است با آن کنار بیاییم. برای همین منظرو و سهولت دسترسی به نمونه سوالات کنکور 99 و کلید آن ها در ادامه برایتان فراهم آورده ایم.


کلید نمونه سوالات رشته تجربی:

کلید نمونه سوالات گروه آزمایشی ریاضی

موفق باشید
این سایت رو با هدف تسهیل روابط بین معلم و شاگرد درستش کردم ، نرم افزار خواندم و به خاطر پیشرفت خودم و سایت، mba هم خواندم ولی تجربه روابط دوستانه با استاد و شاگردهای سایت خیلی درس های بزرگتری بهم داد، همیشه در حال یادگیری ام با شما
نظرات
ثبت نظر جدید
هنوز نظری ثبت نشده است.
تماس با ما
تماس از طریق تلگرام
استاد سلام
Ostad salam online school

می خوام از کارهای مهم استادسلام با خبر بشم

اگر «بله» را انتخاب می‌کنید بعد از آن دکمه Allow را هم بزنید.